Deklaracja dostępności

wielkopolskie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://szkola-biskupice.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im.Bolesława Chrobrego w Biskupicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http:///szkola-biskupice.biposwiata.pl Dane teleadresowe jednostki: Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im.Bolesława Chrobrego w Biskupicach ul. Szkolna 2 62 -007 Biskupice

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

TAK

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Agnieszka Śliperska

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawieniatej informacji. Szkoła zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, szkoła niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 dni robocze od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, szkoła może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Dostosowanie wejść do budynków Zespół Szkoła Podstawowa i Przedszkole im. Bolesława Chrobrego w Biskupicach Do budynku prowadzi wejście od ul. Szkolnej. Wejście posiada pochylnie z poziomu gruntu do wejścia głównego. Bezpośrednio za drzwiami głównymi znajduje się wiatrołap i kolejne drzwi. Wejście dodatkowe (pełniące również rolę wyjścia ewakuacyjnego) znajduje się: w części z wejściem od ulicy Ogrodowej z poziomu gruntu, z przejściem do sali sportowej i wyjście na patio. Dyżurka znajduje się po prawej stronie od głównego wejścia, pominięciu wiatrołapu. Dalsze przejście zabezpieczone jest drzwiami wyposażonymi w samozamykacze, przez które może przejechać osoba na wózku. W budynku szkoły znajdują się dwie toalety dla niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

Główny korytarz znajduje się na poziomie zerowym z dostępem do wind, za pomocą których możliwe jest poruszanie po pozostałych częściach szkoły. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostosowanie schodów

Schody wyposażone są w barierki zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dodatkowo poręcze zabezpieczone są przed zjazdem po nich.

Dostosowanie wind

W szkole znajdują się winda,która umożliwia korzystanie z niej również przez osoby poruszające się na wózku.

Dostępność pochylni

Przed głównym wejściem do szkoły znajduje się pochylnia.

Dostępność platform

Szkoła nie posiada platform, z uwagi na znajdującą się w budynku windę .

Dostosowanie parkingów

Szkoła posiada parking bez wydzielonego miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Na chwilę obecną brak informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnej.

Dostępność tłumacza języka migowego

Na podstawie art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209,poz.1243), Dyrekcja Szkoły informuje, że zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego oraz następujące środki wspierające komunikowanie się: -pocztę elektroniczną, którą można kierować na adres sp.biskupice@wp.pl-telefonicznie 618152111 Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub innej formy komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w Szkole (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W jej imieniu chęć skorzystania z pomocy tłumacza może zgłosić osoba upoważniona przez zainteresowanego telefonicznie lub mailem. W celu usprawnienia obsługi osoby uprawnionej zaleca się, by w zgłoszeniu określić przedmiot sprawy oraz wskazać sposób kontaktowania się w sprawach związanych z ustaleniem terminu wizyty, formy komunikowania się itp.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 marca 2021 14:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Tadeusz Bochiński
Ilość wyświetleń: 462
28 marca 2023 13:02 (Tadeusz Bochiński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
28 marca 2023 13:01 (Tadeusz Bochiński) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
28 marca 2023 12:59 (Tadeusz Bochiński) - Aktualizacja deklaracji dostepności.